Tags

Færdigheder er noget man udvikler og forfiner og de færdigheder man vælger at fokusere på fortæller noget om hvem man er.

Hvad er så mine færdigheder og hvad fortæller de om mig?
Håndarbejde er nærliggende at skrive her. Jeg har i hvertfald brug en del tid på at udvikle mine færdigheder inden for især strik, men også spinning, syning, hækling og broderi.
En anden færdigheder jeg også har brug en del tid på er det at skrive. Begge ting er jo kreative, men for mig at se er det på forskellige måder. Håndarbejde er ofte efter en opskrift. Når jeg skriver er det ofte meget mere frit.
Fotografering er en anden færdighed jeg ind imellem brug tid på at blive bedre til. For det meste tager jeg ‘bare’ billeder og håber de bliver gode, men nogle gange er der mere tanke bag.
At undervise er også en færdighed som jeg har brug meget tid på at blive bedre til og det gør jeg fortsat hver eneste dag. Det er en stor og uhåndgribelig størrelse fordi det i meget stor grad afhænger af dem man prøver at undervise. Det kunne jeg skrive meget mere om. Jeg er ikke så godt til det som jeg gerne ville være, men det er nok sådan noget man brug hele sit liv eller mere på at lære.
Computere kan jeg også nævne, selvom det nærmest hører min fortid til. Jeg bruger stadig computere hver dag, men tager mig ikke så meget tid til at lære nyt om dem.