Tags

Verden er fyldt med energi. Drevet af energi faktisk. Hvis man kigger rigtig grundigt efter så kommer al energien faktisk fra solen. Her bliver den overført til planter og herved til mennesker og dyr. Naturen er fyldt med energi og er faktisk rigtig godt til at opbevare den – i planter, i jorden.
Vejret er også drevet af solen og dens energi. Vinde opstår som følge af trykforskelle der skyldes temperatur forskelle i atmosfære. Det er selvfølgelig en forsimplet forklaring, men alligevel…

Tit så føler jeg også at solen driver mig. Når den ikke skinner, så synes jeg ihvertfald jeg mangler noget energi og drivkraft. Det hele bliver ligesom meget nemmere, når solen skinner. Sådan har mange mennesker det nok.

Det hjælper dog også for mig bare at være i naturen – jeg ved ikke om man kan absorbere noget af naturens energi, men det fylder mig med ro og jeg får fornyet energi, når jeg f.eks. har gået en tur i skoven eller ved stranden.

Jeg kunne godt skrive noget om, at mennesker idag er alt for distancerede fra naturen og at man burde finde sine rødder noget mere og give sig selv mere tid og ro til bare at være, men det er nok en indsigt som de fleste mennesker har allerede og dem som har brug for mere kontakt til naturen, skal nok handle herefter.

Jeg har brug for mere kontakt til naturen, mere ro i min hverdag. Jeg synes, at mange ting går for stærkt og mange mennesker har travlt, nærmest bare for at have travlt. Det kræver sin kvinde at stå af og sige nej til at skynde sig, fordi de andre gør. At sige nej til krav som man dybest set er uenig i, men som alligevel er allestedsnærværende.

Det handler nok i ligeså høj grad til at sige ja til det man gerne vil, f.eks. at give sig selv tid og ro til at absorbere solen og naturens energi.