Tags

Alle ting er midlertidige – som f.eks. den storm som har raset over Danmark i går. Nu er den væk og her er nogenlunde stilhed efter stormen. Sådan minder jeg mig selv om at det også er med storme i livet. De raser og så en dag er de slut, overstået, væk og man kan næsten ikke huske hvordan det var. Min storm raser endnu – og det er en voldsom en af slagsen. Her bliver revet træer op med rod og ommøbleret godt og grundigt i mit mentale landskab. Det er nødvendigt. Det er godt. Det er også enormt anstrengende og jeg længtes ofte efter, at stormen lægger sig igen.

Det er på sådanne tidspunkter, at jeg minder mig selv om, at alt er midlertidigt. En overgang, en fase, flygtigt og foranderligt. Jeg forandrer mig og mit liv med det. Jeg ved ikke rigtig om det er godt eller skidt. Sådan er det bare.

