Tags

Optimisme kan jeg virkelig godt have brug for, når regnen trommer voldsomt på ruden. Jeg længes efter solen og kulden ligefrem. Min energi er bare bedre når solen skinner og jeg ikke kan lade være med at tænke på foråret og lyset, der langsomt er på vej tilbage.

Min mand og jeg talte forleden dag om man mon har en særlig tilknytning til den årstid man er født. Foråret, hvor jeg har fødselsdag har i hvertfald altid været min yndlingsårstid. For mig, og sikkert også mange andre, er der noget helt særligt ved foråret – lyset, alt det som spirer og livet der bare myldrer ustoppeligt frem efter vinteren.

Optimisme er troen på at det hele nok skal gå selvom det måske ikke er så godt lige nu. Det er måske også evnen til at tåle, at tingene ikke er som man selv ville have det lige nu – og en accept af at ingenting er vedvarende – alting forandres.

