Tags

,

2015/01/img_1784.jpg
Egentlig har jeg ikke for vane at strikke den samme ting flere gang (sokker undtaget), men engang i mellem finder jeg et eller andet som er meget appellerende at strikke. Denne gang er det børnevanter. Jeg er netop gået i gang med par nr. 4. De er nemme og hurtige og sørme om ikke min snart 2 årige søn gerne vil have dem på🙂 Den femårige er en anden historie. Hvis han endelig vil have noget på hænderne bliver det som regel hans skihandsker eller de minions pulsvarmere jeg har strikket til ham. Det vigtigste tøj kriterie her er om det er sejt.

2015/01/img_1783.jpg

Nå, men tilbage til vanterne. Opskriften har jeg fundet via ravelry og den er ganske gratis – stay put mini mitts.
Alle dem jeg har lavet indtil nu er i drops nepal, som jeg synes passer rigtig godt til denne opskrift. Den eneste ændring jeg har lavet er længden på tommelfingeren.
Det seneste par jeg er ved at strikke er jeg gået en halv størrelse på i strikkepinde for at gøre dem lidt større – umiddelbart ser det fornuftigt ud.