Tags

,

Nystartet cowl

Nystartet cowl

[English below]

Der er mange forskellige versioner af strikkemål for det nye år. Stop for garnkøb er vist et ret almindeligt fortsæt – ikke mig. Faktisk har jeg lige været ude og købe. Jeg tager igen fat i en omgang startitis. Denne gang med lidt mere beskedne realitistiske mål. Jeg vil starte et projekt om ugen til og med uge 12.
Sidste år nåede jeg netop til uge 12 af den har jeg færdiggjort 5 (heraf en sweater) og trævlet 3 op igen. Der er altså 4 projekter som stadig er på pindene… nåe ja. Denne gang kommer projekterne nok især til at være babystrik, så forhåbentligt kan jeg afslutte lidt flere projekter.

Mit første startitis projekt i år er godt nok ikke en baby projekt, men et fødselsdagsprojekt til en veninden. Jeg strikker en GAP-tastic-cowl i en mørk lilla farve. Det er et simpelt mønster, som giver en flot effekt. Tykt garn og store pinde går rigtigt hurtigt, så siden igår er jeg allerede igennem det første nøgle garn. Skønt🙂

Til uge 2 har jeg planer om en lille fin babysweater.

There are many versions of knitting goal just into the new year. No more yarn buying is a popular one – just not for me. Actually I just bought yarn.
I’m starting again at my Startitis. This time with more modest realistic goals. I’m going to start a project a week for 12 weeks. 

Last year I made it to week 12 and of those I finished 5 (one was a sweater) and frogged 3. That leaves 4 projects on the needles… oh well. This time my projects will probably be mainly baby knitting so hopefully I finish some more projects.

My first startitis project this year is not a baby project but a birthday project. I’m knitting a GAP-tastic-cowl in a dark purple color. It’s a simple pattern that looks great. Thick yarn and big needles makes for a quick project so since yesterday I’m already through my first 50 gram ball of yarn. Love it🙂

For week 2 I’m planning to knit my first baby sweater for the new baby.