Tags

Mens sneen ligger tykt udenfor og jeg tænker på om det snart smelter, så sidder jeg herinde i varmen omhyggelig med mit nyeste strikkeprojekt.
Jeg har købt garn til et baby tæppe til lillebror, som kommer til april.
Garnet er New Zealand lammeuld fra Filcolana. Jeg købte det med pengene som jeg fik tilbage fra det garn som var til overs fra min baby cables sweater – mere om den senere. Sådan går det tit når jeg køber garn i en fysisk butik. Jeg køber lidt ekstra og så må jeg jo tilbage og købe noget mere og Karen har altid noget jeg kan bruge.

Garnet er blødt, luftigt og lækkert. Farverne er grå og grøn. Tæppet bliver noget helt andet end de hæklede baby tæpper, som min søns oldemor ellers lavede til sine børnebørn. Opskrift er Hansel fra Shetland Trader og er fundet på ravelry.
image