Tags

Ready to crochet a baby blanket

Ready to crochet a baby blanket

[English below]

Ligesom mange andre strikkere og hæklere deltager jeg i Ravellenic Games på Ravelry.com under OL. Jeg deltager i disciplinerne ‘Afghan marathon’ (tæppe maraton) og WIP wrestling med henholdsvis et hækle og strikke projekt.
Mit strikkeprojekt er ganske overskuelig. Jeg skal strikke et par håndledsvarmere færdige, som jeg er begyndt på for noget tid siden i håndspundet garn, som jeg vandt hos Anna fra makeyarnnotwar podcasten.

Mit hækleprojekt er noget mere omfattende – nemlig et hæklet babytæppe til min kusine som venter sig. Jeg har taget fat i opskriften fra trekantstæppet, som jeg hæklede for nogle år siden. Denne gang bliver det så et babytæppe og denne gang i uld. Jeg har lavet hækleprøver, målt, vejet og tegnet og var helt klar da OL startede i fredags. Jeg har regnet ud, at jeg nok skal hækle 4-5 trekanter om dagen, gerne lidt mere, hvis jeg skal nå at blive færdig. Indtil videre går det meget godt og jeg har konstateret, at jeg kan få 11 trekanter af et nøgle arwetta classic, som jeg hækler i. Farverne er 3 forskellige grøn og én blå til trekanterne og så skal det hækles sammen med en lysebrun.

Jeg har også set lidt OL i fjernsynet – basketball, som er det jeg allerhelst vil se, men også lidt svømming, håndbold og cykling.

Er du med i Ravellenics og i så fald hvad strikker/hækler du?

Calculating

Calculating

Like many other knitters and crocheters I’m participating in Ravellenic Games on Ravelry.com. I’m doing the Afghan Marathon and WIP wrestling with a crochet and a knitting project. My knitting project is quite easy – finish a pair of easy fingerless mitts that I’m more than half way finished with. 

My crochet project is somewhat more substantial. I’m crocheting a baby blanket for my cousin who is expecting. I’ve use this pattern before – Triangles Afghan by Ellen Gormley. This time I’m using wool and NOT making a full afghan. I have swatched, calculated, drawn, weighed and was all ready to cast on on friday. I need to make 4-5 triangles a day to finishes during the Olympics and it’s doable. I get 11 triangles from one 50 gram ball of the Arwette Classic that I’m using. The colors will be three different greens, a blue and a light brown for the edging. 

I have managed to watch a bit of Olympics on TV – basketball (my preferred sport to watch), swimming, handball, and cycling.  Are you in the Ravellenics and if so what are you working on?