Tags

20120712-111830.jpg

[English]
Tja overskriften er måske lidt misvisende – og dog. Jeg har spundet lidt på det seneste. Ikke fordi jeg faktisk deltager i Tour de fleece, men mere fordi jeg alligevel er blevet påvirket af at se billeder af og høre om dem som gør.
For noget tid siden bestilte jeg noget fiber og en håndten på etsy hos Hilltopcloud. Det var et begynder sæt med nogle forskellige fibre og en håndten. Jeg har allerede spundet det første bundt fiber og glæder mig til at prøve at tvinde det, så snart jeg har spundet det andet bundt.

Udover spinderiet er jeg blevet færdig med mine hæklede håndledsvarmere, som jeg begyndte på hæklekurset med Rachel Søgaard til Grib Garnet. Det er blevet rigtig fine og jeg er glad for resultatet🙂

The headline maybe misleading – since I’m actually not participating in Tour de Fleece. I am however quite inspired by all the talk about spinning and the many pictures of beautiful spinning.
It made me order a starter kit from Katie of Hilltopcloud with a top whorl spindle and som different fibers. I have already spun the first ball of fiber and I’m looking forward to plying the yarn when I’m done spinning the second ball. I’ve spun before but it will be my first try at plying.

Besides spinning I have also finished my crochet fingerless mittens. I’m quite pleased with them🙂

20120712-111854.jpg