Tags

,

Color inspiration

Color inspiration - made using bighugelabs.com

[English below]

Strik er en oplevelse for mange sanser og ligesom mange andre strikkere så er jeg forelsket i farver… jeg elsker mange farver og gerne på en gang. Det giver mig dog indimellem det problem at jeg får valgt strikketøj med farver, som faktisk ikke passer til mig. Det er jo trist for halvdelen af det fantastiske ved at strikke er for mig at havde noget hjemmelavet, som man kan gå med. Hvis man kigger på alle mine projekter er der nogle farver som går igen: Det er rød, grøn og petroliumsblå. Jeg strikker selvfølgelig også i andet, men det er nogle farver jeg vender tilbage til. Det overraskede mig faktisk hvor lidt tøj jeg har strikket i rød til mig selv. Rød er nemlig en farve jeg tit går efter, når jeg køber tøj.

Når jeg kigger efter farver går jeg ofte efter naturens farver – både de klare farver i f.eks. blomster, men også de mere støvede jordfarver.

More color inspiration

More color inspiration - made using bighugelabs.com

Knitting is an experience of many senses and like many other knitters I’m in love with colors … I love lots color and even all at once. It sometimes gets my in trouble in the sense that I have chosen knitting with colors that do not actually work for me. It’s sad because to me half of the wonder of knitting is to have something homemade to wear. Looking at all my projects, there are some colors I use more that others: It’s red, green and petrol blue. I knit with other colors of course. I was actually surprised at how little clothing I’ve knitted for me using red yarn as red is a color I often go for when I buy clothes.

When looking for colors I often go for colors in nature – both the bright colors of flowers but also the more sublte colors like earthtones.