Tags

Swatch for cabled raglan

Swatch for cabled raglan

[English below]

Efter 13 uger med nyt projekt hver uge, så har jeg valgt at holde en pause. Det er flere uger siden jeg har fået noget færdigt og jeg kan ikke rigtig overskue det længere. Nu har jeg påske og har tænkt mig at bruge ferien til at få strikket og dannet mig et overblik over mine projekter. Jeg har også udvidet mine projekter til at opfatte spinning. Mit projekt til uge 13 er faktisk et spinneprojekt – noget petrolfarvet 100% merino, som jeg vil spinne efter bedste evne. Mit allerførste garn som er ca. 30 g. af det samme 100% merino er nu blevet vasket og er ved at tørre. Det er meget ujævnt, men jeg kan se en klar forbedring fra det første til det sidste jeg har spundet – og fremgang er jo det vigtigste når man som jeg er helt ny.

Status er altså at jeg har 9 strikkeprojekter, 1 hækleprojekt og 1 spinneprojekt igang. Til at starte med har jeg kastet mig over min raglan med kabler, som jeg startede i uge 7. Den har allerede fået noget strikketid og mere er i vente.

After 13 weeks of casting on every week I’ve chosen to take a break now. It’s been severals weeks since I’ve finished anything and can’t seem to focus at the moment. Now it’s easter break and I’m going to use the break to get some knitting done and to get an overview of my projects. My projects now also include spinning. My project for week 13 is a spinning project – some teal merino that I’ll try to spin on my spindle. I just finished my very first yarn last week – about 30 g merino in different colors. It’s very uneven spinning but it’s also very obvious that I’ve improved during the time I’ve been spinning that little bit. 

My status is that I have 9 knitting projects, 1 crochet project and 1 spinning project going at the moment. My first project that I will focus on now is my cabled raglan that I cast on in week 7.