Tags

My first ever toe up socks

My first ever toe up socks

[English below]

Min projekt med at slå op til noget nyt hver uge har medført mange spændende ting. Senest er jeg kastet mig ud i at strikke sokker fra tåen op. Derfor har jeg lært mig en ny opslagningsteknik – med hjælp herfra. Med den teknik har jeg nu slået op til 2 for<<skellige par sokker fra tåen op.
Det ene par strikker jeg på pinde 4.5 m i Järbo Garn Raggi Multi efter denne gratis opskrift som jeg fandt gennem ravelry.
Det andet par er en opskrift fra det engelsk strikkeblad – The Knitter. Opskriften hedder Fountain Socks og er Ann Kingstone.

Det er også begyndt at knibe lidt med at holde styr på alle mine projekter. Jeg har pt. gang i 7 projekter og skal til at slå op til et ottende. Jeg overvejer lidt at pakke nogle af dem lidt væk og så vælge et eller 2 af dem at strikke på til jeg er færdig. Jeg vil prøve at fortsætte med at slå nye projekter op, men også forsøge at lave små projekter i det næste stykke tid – især efter som jeg er godt i gang med hele 2 sweatre.

My startitis project has brought on many exciting things.
Most recently I’ve learned Judy’s magic cast on for toe up socks. I’m knitting two different pairs of socks using the toe up method which is new to me. The first pair is on size 4.5 mm needles using Järbo Garn Raggi Multi and this free pattern from ravelry.
The other pair is from the british knitting magazine The Knitter. The pattern is called Fountain Socks and is written by Ann Kingstone.

I’m having trouble keeping track of all my projects. I’m currently working on 7 projects and I’m getting to cast on another. I’m thinking about putting away some of the projects and then picking one or two to work on at a time. I’m not giving up on casting on every week but I’ll try to find some small projects for a while – especially since I’m working on two sweaters at the moment.