Tags

image

image

Ja, jeg turde ikke rigtig skrive julestemning i overskriften… jeg ved at nogen nervøse trækninger, når man nævner det på denne side af 1. december. Ikke desto mindre så er jeg igang med nogle forskellige juleforberedelser. Den ene er at jeg er på besøg hos mine forældre, hvor min mor og jeg har den tradition at bage julekager hvert år. Vanillekranse og brunkager i massevis – efter min oldemors opskrift.

Jeg har også købt lidt garn til at strikke en nissehue til min søn. Jeg har købt noget drops alpaca og overvejer at bruge denne opskrift.

Nåe ja – og så skal jeg da vist lige fortælle at historien om huen til min farmor fik en lidt anderledes løsning, som gjorde alle parter glade. Min mor kom nemlig på besøg og mente at huen ville være for stor til min farmor. Det fik mig til at tænke på en anden hue som engang har strikket og min mor fik også den med til min farmor. Og som I måske kan regne ud så blev det den hue som min farmor bedst kunne passe og lide at have på, så derfor behøver jeg ikke at strikke endnu en.