Tags

Trekantstæppe

Det færdige trekantstæppe

Dette projekt har været længe undervejs og har også ændret sig hen ad vejen.

Det hele startede med et ønske om et hyggetæppe til om sommeren – altså noget bomuld, som ikke var så varmt. Med det ønske købte jeg noget tyk bomuldsgarn. Jeg havde på det tidspunkt en ide om at det noget blev noget med oldemorfirkanter, da jeg var bange for at gå død i de ellers så flotte bølgetæpper, som der er hæklet så mange af.
På et tidspunkt fandt jeg så denne opskrift og tænkte at det lige var noget for mig. Det tog lidt øvelse før jeg fik helt styr på selve trekanten, men så gik det ellers også derudaf. Men men men på et tidspunkt gik det op for mig at den mængde garn jeg havde beregnet nok ikke var den helt rigtige. Jeg var samtidig lidt bekymret for om tæppet ville blive for tungt, hvis jeg lavede flere trekanter. Løsningen blev, med lidt hjælp fra Karen, at jeg hæklede en ekstra kant på i stangmasker og hæklede stangmasker rundt om som kant. Jeg var noget usikker på det hele, men færdigt og blokket blev det og jeg er blevet rigtig glad for det og ikke mindst stolt af at have gennemført projektet.

Tæppedetalje

Detalje fra trekantstæppet