Tags

,

Sweater

Sweater undervejs (åbentbart det eneste billede jeg lige har)

Ja – med fare for at nogen skulle blive misundelige – kan jeg fortælle at det endelig er blevet juleferie her. Velfortjent vil jeg nok sige. Mit første halve år som fastansat lærer er gået. Godt, men hårdt.

Det har så ikke efterladt specielt meget plads og overskud til strikkeriet, men da vuggestuen spurgte om den lille dog ikke havde en varm trøje han kunne sove i, kunne jeg ikke dy mig. Det blev til denne oppefra-og-ned sweater, som er varm og dejlig.

Mønster:  Oppe-fra-og-ned
Garn: Garnstudio DROPS Camelia Superwash og Zwerger Garn Opal Smoke

Pinde: 4.5 mm
Vægt: 176 g ~ 7 %
Ændringer: Ingen.

Så lykkedes det mig endelig at komme op på at have brugt 2500 gram garn. Det har godt nok også taget lang tid. Som man kan læse her er præmien, at jeg må købe noget garn til et projekt til mig selv. Jeg har to forskellige cardigans i tankerne, men det bliver nok ikke lige nu. Jeg har nogle andre ting jeg gerne vil have gjort færdigt først. Mere om det i et andet indlæg.

Jeg regner heller ikke med at gentage eksperimentet med at tælle sammen foreløbigt. Jeg er blevet meget bedre til at holde igen med garnkøbet og vil prøve at blive ved med at reducere i garnlagret lidt ad gangen.