Tags

, ,

Venstre forstykke til cardigan

Venstre forstykke til cardigan

Sikke en smuk fredag morgen – termometret viser at det har været koldt i nat, men temperaturen jages hurtigt op i takt med solen, som her skinner fra en næsten skyfri himmel. På taget overfor hopper en solsort rundt i solen – et dejligt forårstegn.

Det er vist lidt sporadisk med indlæg her på bloggen, men det passer godt med mit strik og hækling i øjeblikket. Jeg har stadig de samme ting på pindene – min lilla cardigan. Jeg er stadig ved det første forstykke. Jeg mangler ikke så meget, men strikkede forkert og måtte pille op… efter at den havde været i skammekrogen i lidt tid. Nu har jeg mistanke om at jeg har strikket forkert igen på det samme stykke og må pille op igen😦

Trekantstæppe - så langt så godt

Trekantstæppe - så langt så godt

Jeg hækler også på mit trekantstæppe ind i mellem og det svinder alvorligt i garnet, så jeg skal snart have lagt trekanterne ud på gulvet for at se om det bliver så stort som jeg havde tænkt mig eller om der skal flere trekanter og dermed mere garn til.

Bølgetørklæde - snart færdigt?

Bølgetørklæde - snart færdigt?

Mit bølgetørklæde ligger og venter for at jeg beslutter mig for hvor bredt det skal være. Det bliver jo temmelig tungt sådan noget bomuld, så det kan godt være at det ikke skal være så meget bredere.

Til allersidst en lille ting, som faktisk er blevet færdig. Jeg strikkede en lille vaskeklud som en del af barselsgaven til lille Silje, hvis mor bare går og venter på hende🙂 Hun er ganske vist først sat om et par uger, men det kan jo ske når som helst. Det giver 30 g i mit brug-før-du-køber regnskab. Den blev også min 3 af 12, da jeg ikke helt har fået strikket så meget som jeg gerne ville i den sidste tid.

Vaskeklud til Silje

Vaskeklud til Silje

Det svinger meget med energien om aftenen for tiden, men jeg må vist også snart til at igang, hvis jeg skal nå at strikke noget til den lille i min egen mave🙂