Vi havde besøg af min mor, min bror og min nevø på snart 3 år. Jeg havde lige læst en historie for min nevø og han begyndte at tumle rundt i sofaen. Jeg måtte sige til ham
“Du må lige passe på fasters mave”

Drengen kigger forundret på min mave og min mor forklarer
“Faster har en lille baby inde i maven”
og nu bliver han nysgerrig.
“Hvorhenne?” spørger han – det er hans yndlingsord for tiden.

Jeg lægger hånden på min mave
“Inde i maven, men den kommer ud til sommer”
Og så kommer spørgsmålet igen
“Hvorhenne?”
Vi griner og spekulerer på, hvordan vi skal forklare den, men han har selv svaret og peger på min navle. Vi lader ham blive i den tro i nogle år endnu🙂
“Ja. Der kommer babyen ud til sommer”
“Med bare ben” siger han så.
Vi kigger lidt forundret på hinanden og pludselig kommer min mor i tanke om at hun dagen før havde talt med ham om at man til sommer kan gå med bare ben.

Jeg elsker, når børn kobler deres viden sammen på den måde – han har jo helt ret, men ikke på den måde han troede😉

Det var min lille historie og så fik jeg da fortalt, at jeg er gravid og at min dejlige nevø formentlig skal have en lille fætter🙂