Tags

100_4974

Littlesister's dress - så langt

Strikkeriet er blevet overhalet kraftigt af min bacheloropgave – måske især da en underviser på seminariet sagde a,t hvis man tog normeringen af opgaven og tiden vi havde fra i mandags i betragtning, så skulle man regne med at bruge 5 timer(!) hver eneste dag på opgaven til den skal afleveres i marts. Dertil kommer så at vi nogle uger har undervisning og at jeg, og en hel del andre, har arbejde ved siden af. Så det er bare om at komme i gang. Heldigvis er jeg startet for noget tid siden og er ved at få godt hold på min problemformulering og litteratur. Der er dog lang vej endnu.

Det er dog blevet til lidt strik ind i mellem og jeg er godt i gang med Tora’s little sisters dress. Jeg havde en lille krise forleden dag og måtte pille op og strikke om. Dvs jeg måtte lægge det til side for da jeg opdagede fejlene var jeg absolut ikke i humør til at finde fejl og pille op! Jeg fik hæklet nogle tæppetrekanter den aften i stedet for. Kjolen blev dog taget i nåde dagen efter og det viste sig at være 1,5 omgang som skulle pilles op og strikkes om. Nu er jeg på rette vej🙂

Jeg blev spurgt om mine planer for garnet fra mit garnrov jeg skrev om sidst. Jeg har ikke nogle helt konkrete planer, men en masse ideer. De fleste af dem babytøj og måske nogle sokker. Efter jeg rigtig har haft tid til at gramse på Merci garnet overvejer jeg dog også om jeg skulle strikke en top til mig selv i det – det er så blødt og lækkert🙂

Nu vil jeg ud i det meget kedelige fredagsvejr – heldigvis for at forkæle mig selv med lidt tiltrængt nyt tøj inden jeg skal på arbejde🙂