Tags

Prøve trekant med forkert facon

Prøve trekant med forkert facon

Jeg har sat mig for at hækle et tæppe i bomuldsgarn – efter denne opskrift Et temmelig stort projekt. Jeg har købt 1 kg garn indtil videre – HP garn Cotmondo 8/8. Heldigvis hækler jeg på en hæklenål nr 5 og efter jeg har fået ordentlig styr på opskriften til trekanterne, så går det derud af. Jeg havde misforstået opskriften til at starte med og måtte pille 5 trekanter op og hækle dem om. For at det ikke skal blive for stort et arbejde at hækle det hele sammen til sidste, så hækler jeg sammen undervejs. Jeg har valgt den røde farve til at samle det hele – så bliver det ikke for pastelfarvet.

Trekanter med den rigtige facon

Trekanter med den rigtige facon

Jeg synes det tegner godt allerede og jeg glæder mig til det er færdigt. Jeg håber det bliver færdigt til sommer næste år. Jeg har lidt svært ved at vurdere hvor lang tid det vil tage. Det tager ikke så lang tid at hækle en trekant, men der skal jo mange til.

