Tags

Æblegrøn Baby i Rib

Æblegrøn Baby i Rib

Så har jeg fået lavet en ting færdig – nemlig en baby i rib str. 6-9 mdr. i DUO merino silk.
Den er min 7 af 12 projekter, da jeg har indset at jeg nok ikke bliver færdig  med min sommercardigan, som jeg havde drømt om.
Fakta:

Mønster: Baby i Rib by Else Schjellerup
Garn: DUO silke Æblegrøn
Pinde: 3 mm
Vægt: 30 g ~ 1.2 %

Det er første gange jeg har strikket i garn i den prisklasse.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige. Jeg tror ærlig talt jeg havde forventet mere wow, måske bare fordi jeg har læst så meget om forskelligt lækkert (og dyrt) garn at jeg var overbevidst om at det var noget helt andet.  Misforstå mig ikke – det er meget dejligt garn at strikke i og jeg synes rigtig godt om resultatet. Jeg synes bare ikke det føltes meget anderledes end andet uldgarn jeg har strikket i.
Det kan være at det ville være anderledes hvis det var noget jeg selv skulle gå i, så ville det måske være dér jeg kunne mærke forskel? Eller måske er det holdbarheden eller hvordan det ser ud når det bliver vasket?
Foreløbig bliver det nok ikke til mere af den slags garn. Jeg har jo også nogle kg lagergarn jeg skal have brugt først🙂