Tags

, ,

Sommeren er i den grad kommet over os og jeg fortsætter gladeligt med at strikke i bomuld.
Jeg har købt 12 nøgler Lana Grossa Nico til en sommercardigan fra Filati Handstrick nr. 34.

Hov! er der måske nogen som tænker havde hun ikke et lager hun skulle bruge af…
Svaret er jo – det har jeg, men min bedstemor begavede mig til min fødselsdag med et gavekort til denne garnbutik🙂 Det tæller altså ikke negativt. Og jeg har ikke brugt hele gavekortet endnu – herligt.


Derudover er jeg også i gang med Swallowtail Shawl i noget lilla multifarvet mohair fra Netto. Jeg synes det tegner til at blive ganske flot, men indimellem mister jeg tålmodigheden når jeg skal strikke og være opmærksom hele tiden. Så det går ikke så stærkt… det haster selvfølgelig heller ikke🙂


Som ‘fjernsynsstrik’ strikker jeg karklude i øjeblikket. Jeg har strikket 2 stk. gule – efter opskrift herfra. De er strikke i ‘slavebomuld’ fra brugsen, som jeg havde liggende. De er allerede taget i brug, så I får et undervejsbillede. Der blev brugt godt et nøgle garn – altså 50 g.
Nu er jeg så i gang med en klud i patentstrik. En praktiklærer jeg havde fortalte mig at hun altid strikkede i patentstrik, fordi så blev kludene dejligt tykke. Det prøver jeg så.

Ellers har jeg brugt weekenden på at nyde det skønne vejr – idag har jeg været i skoven. Jeg elsker at være i skoven – der er så smukt🙂