Tags

, , ,

Babybluser
Her følger en illustration af hvad strikkefasthed betyder.
Jeg har først strikke et baby bluse fra ‘strik og sy til den lille ny’. Jeg har strikket den før.
Til dette projekt lavede jeg ikke en strikkeprøve, men gik bare igang. Jeg tænkte det passer vist meget godt med sidste gang. Men ak – det blev snart klart at stykket var bredere end det skulle være. Jeg valgte at kompensere ved at strikke efter målene til den store størrelse og beholde maskeantallet til den lille størrelse. Resultatet er blev udmærket. Jeg måtte dog improvisere med garnet undervejs, da jeg var ved at løbe tør.

Babybluser sammen Fakta:
Mønster: Kortærmet bluse med bånd by Anne-Marie Øby
Garn: Bomuldsgarn fra Netto
Pinde: 3 mm
Hot or Not: Virker udmærket – om den kan bruges må jo afgøres når jeg finder en at give den til.
Vægt: 76 g ~ 3 %

Til eksempel nr. 2 ‘Baby i Rib’ lavede jeg faktisk en strikkeprøve, men en strikkeprøve i rib er jo selvsagt lidt usikker og jeg var vist lidt gavmild. Resultatet er blevet en ‘dukke i rib’.

Fakta:
Mønster: Baby i Rib by Else Schjellerup
Garn: Alessandra Filati Pulcino Baby Wool
Pinde: 2.5 mm
Hot or Not: Fin lille dukketrøje og dejligt mønster at strikke efet , men ikke som jeg havde regnet med.
Vægt: 18 g ~ 1 %

Altså strikkefasthed betyder helt sikkert noget – jeg kan nok bedst illustrerer ved at vise de to trøjer sammen – de skulle begge have været str. 0-3 mdr🙂

På pindeneI får lige et par billeder mere – nemlig det jeg har på pindene. Mit ‘woodland tørklæde’ i Drops Alpaca – det skrider langsomt frem, men dog fremad – jeg prøver nu at strikke én mønsterrapport om dagen.
Desuden Orange You Glad bag i Garnstudio Karisma.

God weekend til alle – og husk nu sommertiden🙂