Tags

BabybluseVivian skriver

“Og hvad er det for en lækker lyserød sag med kunstneriske fartstriber du fremviser??”

Det kan jeg jo ikke lade være med at svare på🙂

Den lyserøde sag er en ‘Kortærmet bluse med bånd’ fra ‘Strik og sy til den lille ny’ af Anne-marie Øby. Jeg har strikket den før i en blå udgave, som tilsyneladende ikke rigtig er blevet dokumenteret. Den får i lige med her.

Den er strikket ud i et – bortset fra hals og ærmekanter. Et hyggeligt lille projekt🙂 De smarte striber er lavet ved skiftevis at strikke med multifarvet garn og ensfarvet garn – det ensfarvede garn er samme farve som én af farverne i det multifarvede. Garnet er bomuldgarn fra Netto – jeg var egentlig bare nysgerrig efter hvordan det ville se ud, men synes ganske godt om det indtil videre. Jeg ‘glemte’ dog lige at lave en strikkeprøve, så jeg måtte improvisere lidt undervejs, da længde og bredde ellers ikke helt ville passe.