Tæl til 1000 er en sjov lille opgave, som jeg er engang hørte om i radioen. Det skulle være en oplevelse i sig selv at prøve at tælle til 1000. Det lyder måske lidt fjollet, men hvis man prøver så forstår man hvad der menes. Jeg har prøvet det et par gange, men er sjældent nået længere end 500. Alligevel ved jeg hvad der snakkes om – det kræver en del viljestyrke og koncentration at tælle til 500. Man skal holde ved og koncentrere sig – så man ikke glemmer hvor man er nået til. Det virker bedst, hvis man tæller højt – måske dog ikke for højt, hvis der er nogen i nærheden. Man får også sagt en masse tal, så man slet ikke ved om man har udtalt før – men ved jo godt at de findes, men har jeg nogensinde sagt tallet 377 før? Måske?

Sjov idé, ik? Jeg tror nok der skulle været skrevet en bog om det (og andre sjovt opgaver), men kan desværre ikke huske det. Måske kan nogen hjælpe mig?
Næste gang du står og venter på bussen eller noget andet, så prøv engang – man kan jo kun blive overrasket 🙂

