Tags

Casper i sin dåbskjole

Casper i sin dåbskjole

Ja, nu er han blevet døbt, så jeg må hellere få skrevet lidt mere om dåbskjolen.

Faktabox
Mønster: Ingelise – Alt om håndarbejde 3/2006 Model nr.: 100306
Materialer: Offwhite Thaisilke og Thaisilke med broderi i opskriften.
Ændringer: Jeg har gjort dåbskjolen ca. 25 cm kortere, da jeg synes at opskriften var for lang. Derudover har jeg tilføjet en blåt bånd, som jeg har riet fast inde i wienerlægen foran.
Det har jeg lært:

  • Jeg ville have ekstra sømrum for at den kunne ændres når den skal bruges igen. Det skal man kun gøre i siderne. Det var meget svært at sy ærmerne med det ekstra sømrum og endnu sværere at sy manchetter.
  • Thaisilke giver sig meget lidt.
  • Jeg syede en model i lagenlærred inden jeg syede den i thaisilken og det gjorde at nogle detaljer blev flottere på den endelig udgave. Altså prøvemodeller er en god ide.