Tags

, , ,

Nogle projekter kan man godt køre død i ind i mellem. Sådan var den for mig med denne nederdel. Det gik ellers rigtig godt. Jeg havde klippet stoffet, syet alle stykkerne sammen, sat lynlås i, syet belægninger på, men så skulle jeg til at sy belægningerne fast og lægge den op og så drillede symaskinen – eller rettere min kusines symaskine, for min var pakket ned for at blive flyttet.

Stoffet klippet

Stoffet klippet

Symaskinen

Symaskinen

Nu ligner det noget...

Nu ligner det noget...

Mig i den færdige nederdel

Mig i den færdige nederdel

Det slog mig lidt ud af kurs, men i sidste uge fik jeg så endelig syet den færdig og er meget glad for resultatet🙂
Nederdelen er i øvrigt et projekt til seminariet – vi skulle lave et valgfrit syprojekt.

Faktabox
Mønster: Ingelise – Alt om håndarbejde 3/2006 Model nr.: 020306
Materialer: Bomuld vist nok med lidt stræk
Ændringer: Jeg har taget lidt ind i taljen, da mine hofter er bredere i forhold til min talje end mønstret er lavet til. Jeg har desuden lavet den kortere.
Det har jeg lært:

  • Lad dig ikke slå ud!🙂
  • Teknisk set har jeg fået øvet mig i at sy lynlås i og det er da også gået bedre end de andre gange.
  • Jeg overvejede at droppe den store belægning (hele indersiden af bærestykket) til fordel for et liningsbånd, heldigvis spurgte jeg en som vidste bedre inden jeg gjorde dette. Hun gjorde mig opmærksom på, at belægningen formentlig er til at holde på nederdelen og stive den af, hvilket også viste sig at være tilfældet (tak, Astrid).

Og nu til noget helt andet – jeg har jo selvfølgelig også strikket en del. Jeg er ikke blevet færdig med noget endnu, men vil alligevel gerne vise lidt frem.

Petrolblåt mohairsjal

Petrolblåt mohairsjal

Først til det petrolblå mohairsjal til min veninde – jeg tror kodeordet her er langsomt, men sikkert. Det er stadig temmeligt varmt at sidde med, så der bliver strikket lidt ad gangen.

Ribsokker str. 37

Ribsokker str. 37

Så er der mine sokker – dem begyndte på i Østrig og jeg er altså blevet færdig med den første. Det er kun mit andet par sokker jeg strikker, men jeg er allerede blevet bidt af det – der skal nok komme mange sokker endnu. Det er sært så afslappende det kan være at strikke strømper – som Helle skriver – det er jo ren terapi.

Bomuldsjal

Bomuldsjal

Sidst, men absolut ikke mindst er bomuldsjalet. Dette garn købte jeg for at have en særligt projekt til togturen til Østrig. Det tog mig lidt tid at komme igang med hulmønstret, men nu kører det bare derudaf. Det er klart mit yndlingsstrikkeprojekt, selvom det kræver lidt mere koncentration end de andre.