Tags

Uldsweater

Uldsweater

Nogle gange kan man godt tage munden for fuld… det kan man godt have mig mistænkt for med denne opgave🙂

Det startede som et projekt – en udfordring i håndarbejde på seminariet, engang i november sidste år. Vi skulle finde et strikprojekt som var udfordrende for os hver især. Jeg havde set mig lun på en uldsweater fra Ingelise – ganske vist uden det avancerede mønster. Jeg valgte desuden at strikke i helt sort garn. Dels fordi jeg kunne få det sorte garn i en bedre kvalitet end det grå og dels fordi jeg mente at den sorte farve ville være bedst til mig. Garnet er Camelia Superwash fra Garnstudio, som desværre udgår.

Indtil videre lyder det jo meget godt, men det der været ved at vokse mig over hovedet er, at sweateren er strikket på pinde 2,5 og det har derfor taget mig temmelig lang tid at blive færdig; også fordi jeg indimellem følte mig nødsaget til at lave noget andet for ikke at blive helt træt af at strikke.

Alt i alt har jeg dog lært en masse af projektet, men vil nok vente en rum tid før jeg igen kaster mig ud i så stort et projekt på så små pinde.